Asset-Herausgeber


S'aproven els temes del nou concurs relatiu a la gestió i explotació del complex


30. September 2013

El plec de bases propicia que el futur explotador sigui de prestigi qual cosa contribuirà a generar activitat econòmica.

Palma 1 juny 2012.- El tinent de batle d'Infraestructures, Coordinació Territorial i president del Consell d'Administració del Palau de Congressos de Palma, Sebastià Sansó, i el Gerent del Palau, Ignacio Jiménez, han informat avui en roda de premsa dels darrers acords presos al Consell de Administració.

El Consell d'administració de Palau de Congressos de Palma SA ha aprovat en la sessió celebrada avui divendres, el text definitiu del Plec de Bases que regirà el concurs per a la gestió i explotació durant 40 anys del conjunt d'instal.lacions que componen el complex del palau de Congressos de Palma, el qual serà publicat a inicis de la propera setmana. Es licitarà un únic concurs pel conjunt de la infraestructura, si bé serà possible que es presenti o bé una única empresa per a la gestió del conjunt o bé dues o més empreses agrupades en UTE.

Donades les especials circumstàncies del context econòmic nacional i internacional, s'ha buscat una fórmula que permeti conjugar els interessos de la societat pública Palau de Congressos Palma de Mallorca SA, d'una banda, i els dels potencials licitadors, de l'altra. En aquest sentit, les condicions econòmiques establertes garanteixen a Palau de Congressos la percepció d'uns ingressos recurrents que serviran per cobrir una part important dels costos de finançament del projecte, i alhora s'arbitren diferents formes de pagament dels compromisos econòmics que tindrà d'assumir l'empresa que resulti adjudicatària, la qual cosa facilitarà a aquesta optar pel mecanisme que millor encaix en la seva estratègia financera. Aquesta flexibilitat, que no afecta els interessos de la societat pública, fa més atractiu el concurs als potencials licitadors.

El tinent de batle d'Infraestructures i president del Consell d'Administració del Palau de Congressos, Sebastià Sansó, ha manifestat que "no podem ser aliens al fet que estem licitant aquest concurs en el que possiblement sigui el pitjor moment de la història econòmica recent de nostre país, i això necessàriament ens obliga a buscar fórmules que permetin atendre no només als nostres interessos com a Administració, sinó també facilitar la concurrència el més possible ". Així mateix ha assenyalat que, "el que no hem alterat ni rebaixat són els mínims de solvència que han de complir els licitadors, ja que seguim apostant per posar aquesta infraestructura únicament en mans d'empreses de primer nivell, nacional i internacional".

En aquest sentit el gerent del Palau de Congressos, Ignacio Jiménez, ha detallat els canvis realitzats en el plec, que d'una banda són, el cànon que s'estableix en 8 milions d'euros encara que amb una "certa" flexibilitat quant a la manera com es pot satisfer per part dels potencials licitadors ja que podran realitzar de tres maneres diferents. Abonant íntegrament els 8 milions a l'inici del contracte o bé el 50% a l'inici, és a dir, 4 milions d'euros, més un import de 220 mil euros anuals durant els 40 anys que dura el contracte. I com a tercera alternativa, Jiménez ha explicat que es podrà no abonar el cànon inicial establert però si capitalitzar-ho durant els 40 anys, amb 425 mil euros anuals.

En quant a la renda fixa, se sumaria a aquest cànon un mínim de 1.250.000 anuals euros a partir del qual els licitadors podran presentar les seves ofertes. Referent a la renda variable, s'estableix un mínim d'un 15% del benefici brut d'explotació.

Així mateix s'han realitzat altres modificacions que afecten el manteniment del complex si bé, en els anteriors plecs el concessionari es feia càrrec de tot això, en aquest cas s'ha matisat i el concessionari assumirà el manteniment ordinari de l'edifici i de les instal.lacions mentre que la propietat, és a dir, al Palau de Congressos assumirà la part exclusivament estructural de l'edifici.

Referent als criteris d'adjudicació no s'alteren les proporcions, sent el 60% d'oferta econòmica i valorant només la proposta de renda fixa. I el 40% oferta tècnica.

El gerent ha afegit que "amb estimacions conservadores s'espera que aquesta infraestructura suposi un retorn de 37 milions d'euros anuals per a la ciutat".

El termini per la recepció d'ofertes s'ha establert en trenta dies naturals a partir de la seva publicació al BOE que ja s'han iniciat els tràmits telemàticament, de manera que al mes de juliol s'haurà decidit sobre l'adjudicació i així el projecte comptarà ja amb un gestor que s'involucrarà tant en els detalls finals d'equipament de la infraestructura com en la promoció i comercialització de la mateixa, de cara a la seva plena posada en funcionament en els primers mesos de 2013.

Datum der letzten Änderung: 30. November 2022