Asset Publisher


Cort aprova que surti a subhasta l'hotel del Palau de Congressos per un preu de sortida de 40,5 milions d'euros


July 4, 2014

La Junta de Govern acorda que el comprador assumeixi també el lloguer del Palau de Congressos per a la seva gestió per un període mínim de 20 anys prorrogables

L'Ajuntament de Palma ha obert una finestra a la seva web amb la llista dels proveïdors municipals amb factures pendents que ha estat enviada a Madrid

Palma, 31 d juliol de 2013.- El portaveu de l'equip de Govern municipal i tinent de batle d'Economia, Hisenda i Innovació de l'Ajuntament de Palma, Julio Martínez, ha anunciat que a la reunió de Junta de Govern celebrada avui s'ha aprovat la possibilitat de la venda, mitjançant subhasta, de l'hotel del Palau de Congressos, el preu de sortida serà de 40,5 milions d'euros a partir de les diferents valoracions realitzades pels tècnics municipals i tècnics de l'àmbit immobiliari especialitzats en sector hoteler.

Aquesta fórmula de venda mitjançant subhasta contempla també com a obligació per part del comprador el fet d'haver de llogar per la seva gestió el Palau de Congressos per un període mínim de 20 anys, prorrogable per dos períodes de 10 anys cadascun. Julio Martínez ha explicat que el preu de lloguer del Palau de Congressos serà de 100.000, 200.000, 300.000 i 400.000 euros durant el primer, segon, tercer i quart anys, respectivament, i que pujarà a 700.000 euros a partir del cinquè any en endavant.

El portaveu de l'equip de govern municipal ha afegit que la quantitat obtinguda amb la venda de l'hotel es destinarà a pagar l'execució de les obres pendents de la infraestructura per part d'Acciona. En aquest sentit, la represa dels treballs està prevista per al proper mes de novembre. Per part de l'Ajuntament de Palma es manté la condició d'entregar dos edificis conclosos i exempts de mobiliari i estris. "Amb aquesta decisió es garanteix una viabilitat en el futur d'aquesta infraestructura important per a la nostra ciutat", ha explicat Martínez.

Aquesta operació de venda, necessària per a la conclusió de les obres, es complementa amb la inclusió de les factures pendents d'Acciona en el mecanisme de pagament a proveïdors a través del Govern central. Sobre aquest mecanisme, el portaveu municipal ha anunciat que, a partir d'avui, els proveïdors poden conèixer a través de la pàgina web de Cort (www.palmademallorca.es) la llista de proveïdors pendents de cobrament remesa a Madrid. D'aquesta manera, tots els proveïdors amb factures anteriors al 31 de maig podran saber si estan o no inclosos i decidir voluntàriament si volen participar-hi o bé dirigir-se a Intervenció municipal en cas de no figurar-hi.

Julio Martínez ha anunciat que, a l'hora d'efectuar els pagaments, tindran prioritat les factures posteriors a 31 de maig "perquè les anteriors ja tenen una solució de tresoreria iniciada per Cort per escurçar els terminis de pagament".

En un altre ordre de coses, el portaveu de l'equip de Govern ha informat que, en compliment d'una promesa electoral i, també, de la normativa vigent, s'ha procedit avui a l'aprovació formal de la Llei 9/2012 de modificació de la llei 3/2007 de la funció pública de la CAIB en matèria d'exigència de nivells de català a l'Administració. Amb aquesta mesura, el català deixarà de ser un requisit per esdevenir un mèrit a l'hora d'accedir a l'Ajuntament de Palma. No obstant això, sí que serà requerit a l'hora de voler accedir a determinades places de l'administració municipal.

També a la reunió d'avui, l'equip de Govern municipal ha decidit que "no s'ajusta a dret" la sol.licitud presentada per Sacresa sobre la devolució dels gairebé 2 milions en concepte d'aprofitament urbanístic i pagament de llicència d'obres abonats a Cort per executar una promoció immobiliària en els terrenys de Can Domenge a la qual, finalment, va renunciar.

A la reunió d'avui també s'ha aprovat la relació d'actes institucionals que poden preveure la realització d'hores extraordinàries i el seu pagament en efectiu en lloc de ser compensats amb temps de descans. Aquests actes són: la Immaculada, Nadal, Cap d'Any, Conquesta de Mallorca, Sant Sebastià, Carnestoltes, Setmana Santa, Corpus, Nit de Sant Joan, Mare de Déu de la Salut i els plens de l'Ajuntament de Palma quan aquests superin l'horari normal.

D'altra banda, s'ha acordat també l'ampliació de l'horari de servei del Grup d'Acció Preventiva (GAP) de la Policia Local a Platja de Palma, que passarà de les 18 ha les 3 de la matinada actual a establir-se de 12 de la nit a 7 del matí, adaptant-lo d'aquesta manera a les necessitats operatives.

Julio Martínez ha anunciat també que s'ha aprovat l'adjudicació a l'empresa CIAC el nova sistema de gestió de les biblioteques externalitzades de Son Ferriol, Son Sardina, Coll den Rabassa i Son Ximelis per un import de 130.680 euros, el que suposa un estalvi aproximat de 15.000 euros. Una de les novetats que presentarà aquest nou servei, alineat amb el model de smartcity impulsat des de Cort, consistirà a posar a disposició dels usuaris llibres electrònics. Igualment, s'ha aprovat l'adjudicació de la realització del pla de mobilitat urbana sostenible per 91.960 euros.

En matèria d'educació, la Junta de Govern ha adoptat acords per valor de 2,3 milions d'euros. Així, ha acordat adjudicar la contractació del servei d'educació i assistencial per a infants de 0 a 3 anys a les escoles de Can Alonso, Maria Mut i Son Espanyolet, la gestió del servei municipal d'educació d'adults, interromput l'any passat, i els plecs de manteniment d'ascensors de les escoles públiques. També, en matèria de Serveis Socials, ha adjudicat el contracte de subministrament d'aliments per 64.146 euros i ha acordat prorrogar el servei d'integració i atenció a les persones discapacitades en els 9 centres municipals per 152.000 euros.

També s'ha aprovat l'operació de mitjans addicionals per a l'optimització i foment de la recollida selectiva a cofinançar pel Programa Operatiu Fons de Cohesió FEDER 2007/13 i la seva inclusió en la llista de projectes d'aquest programa operatiu.

Julio Martínez ha informat que també s'ha iniciat l'expedient de contractació de la Cavalcada de Reis, que sortirà per 219.494 euros per a 2014 i per 187.000 euros per al 2015. "L'hem tret per dos anys perquè entenem que s'optimitzen millor els recursos i podem demanar el reciclatge del 85% dels elements de la cavalcada", ha explicat.

Finalment, ha assenyalat que la Junta de Govern ha anunciat la millora del sistema informàtic de la gestió de recursos humans ampliant el sistema informàtic de l'Ajuntament també als organismes autònoms i ha garantit la continuïtat, "almenys per un període de 4 anys", de l'escorxador de Palma mitjançant l'acceptació d'una subvenció de la Conselleria d'Agricultura del Govern balear per valor de 850.000 euros. Cort aportarà 155.000 euros anuals durant aquest període per mantenir l'activitat de l'escorxador.

Peu de foto.- El portaveu de l'equip de Govern municipal i tinent de batle d'Economia, Hisenda i Innovació, Julio Martínez, a l'inici de la roda de premsa celebrada avui.

Date last modified: November 30, 2022